موانع نماز قسمت پنجم: بی خبری از آثار نماز

موانع نماز قسمت پنجم: بی خبری از آثار نماز
حجة السلام قرائتی: 

يك عده‌ي ديگر كه نماز نمي‌خوانند از آثار نماز بي‌خبر هستند.

مثلاً مي‌گوييم: سلام كن، مي‌گويد: نمي‌خواهم. مي‌گويند: مي‌داني اين چه كسي است؟ تو بچه بودي، بيمار شدي. اين پزشك تو را معالجه كرد. ما نصف شب رفتيم پزشك را از خواب بيدار كرديم. به خاطر تو بيدار شد. بلند شد خانه آمد. اين پزشك شب تا صبح نخوابيد براي اينكه تو را از مرگ نجات بدهد. اگر يك آدمي گردن كلفت به او بگوييم: اين چه كسي است مي‌گويد: سلام عليكم! اول زورش مي‌آمد، سلام كند. اما وقتي گفتيم ايشان چه كسي است، سلام مي‌كند.

خيلي‌ها زورشان مي‌آيد نماز بخوانند نمي‌دانند نماز چيست. وگرنه انسان حلال زاده و عاقل نمي‌شود كمالي را بداند، نسبت به كمال لجبازي كند.

بابا نماز مي‌دانيد چيست؟ يعني دستت را در دست يك قدرت غيبي بگذار.

يك بچه را لات‌ها وقتي نگاهش مي‌كنند مي‌ترسد. اما اگر دستش در دست پدرش باشد به لات مي‌گويد… (خنده حضار) زور پيدا مي‌كند.

دستت را در دست يك قدرت بگذار. هزار و يك مشكل داري به خدا توكل كن. خدا رفيق خوبي است، اين رفيق‌هاي سيگاري، پاركي و بستني و سينمايي اينها رفيق خاراندني هستند. رفيق خاراندني چيست؟ دست آدم كه مي‌خارد در يك لحظه كه مي‌خارد حال مي‌آيد، بعد دو دقيقه نه اينجا چيزي است نه اينجا، از پارك كه بيرون رفتيد هيچي به هيچي. رفيق ابدي خداست.

در شكم مادر ناظر بر تو بود. قبل از تولد، همسر بعد از ازدواج رفيق همسرش مي‌شود. خدا قبل از خلقت رفيق ما بوده است. پدر و مادر وقتي ما را در قبر گذاشتند، برادر و خواهر وقتي ما را در قبر گذاشتند، ديگر تمام مي‌شود. خدا از اول تا ابد، «يا نعم الرفيق»

هستي تو از اوست. قدرت ما از اوست. هرچه هست از اوست. بالا مي‌پري، آبشار مي‌زني يا گل مي‌زني اين زوري كه در بدن توست از اوست. درس مي‌خواني حافظه‌ات از اوست. يك خرده بي‌خبر هستنداز اسرار نماز. اين هم پنجمين مورد 

 

برنامه ی درس هایی از قرآن کریم با موضوع موانع نماز

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.