موضوع: "نکات خانه داری"

خانه ای پر از اکسیر

? خانه ای پر از اکسیر

?خوشبختی خانه ، در خدا پرستی است.
? عزت خانه ، در دوستی است.
? ثروت خانه ، در شادی است.
? زیبایی خانه ، در پاکیزگی است.
? پاکی خانه ، در تقوا است.
? نیاز خانه ، در معنویات است.
? استحکام خانه ، در تربیت است.
?گرمی خانه ، در محبت است.
? صفای خانه ، درمحبت است.
?پیشرفت خانه ، در قناعت است.

?لذت خانه ، در سازگاری است.
?سعادت خانه ، در امنیت است.
?روشنایی خانه ، در آرامش است.
?رفاه خانه ، در حرمت و تفاهم است.
?ارزش خانه ، در اعتماد و اطمینان است.
?سلامتی خانه ، در نظافت و پاکیزگی است.
?صفت خانه ، در انصاف و گذشت است.
?شرافت خانه ، در لقمه حلال است.
?زینت خانه ، در ساده بودن است.
?آسایش خانه ، در انجام وظیفه است

طرح گل با نان لواش

میوه را باید این ساعت بخورم؟؟


تحقیقات نشان داده است مواد مغذی میوه وقتی به خوبی جذب بدن می‌شود که 20 تا نیم ساعت قبل از غذا یا در میان‌وعده‌ها میل شود. آنهایی که از میوه به‌عنوان دسر پس از صرف غذا استفاده می‌کنند بدانند میوه‌ها حاوی آب طبیعی هستند و همچون غذاهای پروتئینی، نشاسته‌ای یا چرب نیاز به هضم طولانی مدت ندارند.

در مورد بستنی بیشتر بدونیم

یکی از لذت‌ بخش‌‌ترین میان‌وعده‌هایی که در تابستان طرفدارانش بیشتر هم می‌شود، بستنی است.

آیا تا به حال سردرد پس از خوردن بستنی را تجربه کرده‌اید؟ محققان به این نوع سردرد، « فریز مغزی » می‌گویند. وقتی خوراکی‌های سردی مانند بستنی یا آب بسیار سرد می‌خوریم، دمای سقف دهانمان که در حالت عادی گرم است به سرعت پایین می‌آید و باعث ایجاد اختلال در خون‌رسانی به این ناحیه و تحریک اعصابی می‌شود که باید خون را به مغز برسانند. با ایجاد اختلال در خون‌رسانی به مغز هم به وسیله تورم عروق اتفاق می‌افتد و به این ترتیب، اعصاب مغزی تحریک می‌شوند و سردرد به سراغمان می‌آید.

اگر طرفدار بستنی هستید و نمی‌توانید سردردهای پس از آن را تحمل کنید، نگران نباشید. متخصصان دانشگاه میشیگان می‌گویند اگر خوراکی‌های سرد را آهسته بخورید و اجازه دهید بدنتان خود را با دمای آن‌ها وفق دهد، از این‌گونه سردردها خلاص خواهید شد.

 **چرا خوردن بستنی اعتیادآور است؟

بستنی خورهای حرفه‌ای می‌دانند مرتب و روزانه بستنی خوردن می‌تواند پس از مدتی برای فرد اعتیاد به بستنی ایجاد کند. محققان معتقدند شیرینی و چربی بستنی باعث جذب ذائقه‌های مختلف به آن می‌شود، حالا اگر فردی مدام بستنی بخورد، ذائقه‌اش به دریافت شیرینی و چربی بیشتر متمایل می‌شود و به این ترتیب، میل و حرص او به خوردن بستنی بیشتر و بیشتر خواهد شد. تنها راه رهایی از اعتیاد به بستنی، محدود کردن مصرف آن به 2 بار در هفته است.