موضوع: "بوستان قرآن"

جاودانگی در بهشت وجهنم

 

✍ امام صادق علیه السلام:
علّت این که اهل دوزخ همیشه در آتش خواهند بود، آن است که قصد و نیّت آن‌ها این بود که اگر. همیشه در دنیا بودند، همواره خدا را معصیت کنند، و علّت این که اهل بهشت، همیشه در بهشت خواهند بود، آن است که قصد آن‌ها این بود که اگر همیشه در دنیا باشند همواره خدا را اطاعت کنند، پس نیّت‌ها است که موجب شده اهل بهشت در بهشت و اهل آتش در آتش جاویدان باشند.

? الکافی، ج2، ص85

او نزدیک است...


•°| فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ‌دَعْوَة
َاَلدّٰاعِ إِذٰا دَعٰانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا… |•°

? من‌نزدیکم
و دعای دعا کننده‌ را هنگامی
که‌ مرا بخواند اجابت‌ می‌کنم..?

(بقره/186)

خدا با ماست

|لا تَحزَن إنَّ اللهَ مَعَنا|
ناراحت نباش،خــــــــــداباماست…(:

|سوره مبارک توبه‌_40|

سوره یس

خاصیتی از سوره یس نقل از امام‌زمان(ع)❗️

? شخصی از بندگان خدا در شهر یزد #گرفتاری سختی داشت خدمت حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه #مشرف می شود ولی آن بزرگوار را نمی شناسد؛

❤️حضرت مهدی(ع) به او فرمودند:

? سوره یس را بخوان چون به کلمه مبین که در شش مورد آمده رسیدی حاجت خود را نیت کن و پس از قرائت سوره نیز #حاجت خود را درخواست کن تا خداوند دعای تو را #مستجاب نماید!

♻️او گفت: چون در سوره یس نگاه کردم دیدم کلمه مبین در هفت مورد ذکر شده تعجب کردم!!

☀️اما با تامل دقت کردم فهمیدم در شش مورد بدون الف و لام است (مبین) و در یک مورد همراه با آن می باشد (المبین) سپس گفت سوره را همان طوری که حضرت فرموده بود خواندم و خداوند نیز دعایم را مستجاب کرد.!

? صحیفه مهدیه؛ صفحه 412 و 413

روزمان را با قرآن آغاز کنیم

 

ای مردم ایران!
?? ناامید نباشید از این‌که بتوانید یک امپراطوری عظیم مثل امریکا را به زانو در آورید ، این کار در تاریخ بارها و بارها تکرار شده است.

[سوره الأنبیاء (21): آیه 11]
وَ کَمْ قَصَمْنا مِنْ قَرْیَةٍ کانَتْ ظالِمَةً وَ أَنْشَأْنا بَعْدَها قَوْماً آخَرِینَ (11)
و ما چه بسیار آبادىهایى را در هم شکستیم که مردمش ستمگر بودند و پس از آنها قومى دیگر را پدید آوردیم.

? امام خامنه ای نماز جمعه تهران، 1359/02/12

«و کم قصمنا من قریة» یعنی ای مردم نومید نباشید از این‌که بتوانید یک قدرت و یک امپراطوری عظیم را به زانو در بیاورید. نگویید امریکا یک قدرت جهانی است و چگونه یک ملت می‌تواند این قدرت را به خاک بنشاند، این کار در تاریخ بارها و بارها تکرار شده است. «وکم قصمنا من قریة» ما ای بسا تمدنها و شهرها و حکومتها و امپراطوریها را که در هم شکسته‌ایم؛ «و انشأنا بعدها قوماً آخرین» و پس از آنها مردم دیگری را روی کار آورده‌ایم.
همان دست، همان قدرت و همان نیرو می‌تواند امروز امریکا را هم به خاک سیاه بکشاند و نمونه‌ها و طلیعه‌اش در ایران و در منطقه آشکار شده است، ضربتها را یکی پس از دیگری می‌خورند. این وعده‌ی الهی کاملاً قابل تحقق هست. «و کم قصمنا من قریة کانت ظالمة» آن قریه‌ای، آن تمدنی، آن امپراطوری و قدرتی که ستمگر است مورد این تهاجم لشگریان خدا قرار می‌گیرد و در هم فرو می‌ریزد، چیزی که امروز در مقابل چشم ما نسبت به امپراطوری عظیم امریکا مشاهده می‌شود. چه کسی تصور می‌کرد که دستگاه نظامی مجهز و مرتب امریکا در بیابانهای طبس و در کویر مرکزی ایران آن چنان دچار فضاحت و شرمندگی بشود؟ که ما رفتیم از نزدیک آن فیلهای فولادی را دیدیم و آیه‌ی کریمه‌ی قرآن بی‌اختیار به یاد انسان می‌آید. «ألم تر کیف فعل ربّک باصحاب الفیل. ألم یجعل کیدهم فی تضلیل» آن حیله‌ای و کیدی که آنها برای مردم ترتیب داده بودند دیدید چگونه خنثی شد؟
آیات قرآن با همین آهنگ در سوره‌ی انبیاء پیش می‌رود و می‌رسد به این‌جا که ما آسمان و زمین را به بازیچه نیافریدیم، هدفی وجود دارد، نقشه‌ای وجود دارد، این نقشه پیش می‌رود و این نقشه عبارت است از خرد شدن قدرتهای ظالم و ستمگر در سراسر عالم. این نقشه‌ی الهی، این نقشه‌ی طبیعی تاریخ بشر عبارت است از به خاک مالیده شدن بینی امپراطورهای بزرگ مانند امپراطوری انگلیس و امپراطوری امریکا در این زمان و همه‌ی امپراطوریهای اقتصادی و سیاسی که بر اسب قدرت سوارند و می‌تازند. این خط طبیعی عالم است،«بل نقذف بالحقّ علی الباطل» ما بوسیله‌ی حق، یعنی بوسیله‌ی همین شما مردم، باطل را به دست حق و به بازوی نیرومند حق در خواهیم کوبید. «فاذا هو زاهق» ناگهان مشاهده می‌کنیم که باطل دونده و رونده و گریزنده است، همچنانی که در ایران مشاهده کردید.
باورتان نمی‌آمد که شاه برود، باورتان نمی‌آمد که رژیم پادشاهی در ایران منسوخ بشود، شد. چرا؟ چون بازوی حق و مشت گره خورده‌ی حق از آستین ملت بیرون آمد، امروز هم همین است.