ماجرای ضمانت آهو توسط امام رضا علیه السلام

روزی شکارچی در جنگلی دنبال اهو می گشت. بر حسب اتفاق امام رضا (ع) هم در همان جنگل حضور داشتند تا اینکه چشم شکارچی به اهویی ماده افتاد. او به دنبال اهو رفت اهو هم که متوجه شده بود به حضرت پناه اورد. حضرت امام رضا(ع) خواست که بهای اهو را به شکارچی بپردازد تا شکارچی اهو را ازاد سازد ولی شکارچی نپذیرفت در همین هنگام اهو به حرف امد و به امام رضا(ع) گفت: یا امام هشتم من دو بچه اهو دارم که گرسنه اند و انتظار مرا می کشند، شما ضمانت مرا به این شکارچی بده من پس از شیر دادن به فرزندانم باز می گردم و خود را تسلیم این شکارچی میکنم. امام قبول کرده و اهو پس از چندی باز میگردد شکارچی که این وفای به عهد اهو را میبیند دلش به رحم امده و اهو را ازاد می سازد (از ان پس به امام هشتم(ع) ضامن اهو نیز میگویند.)

اگر چه این داستان به این صورت در منابع شیعی موجود نیست، اما شبیه به نقلی که در میان عامۀ مردم مطرح است، در معجزاتی که منسوب به رسول خدا صلی الله علیه و آله،امام سجاد و امام صادق علیهما السلام است، وجود دارد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.