رسالت زنان در عصر غیبت


 


 

مهمترین رسالت زنان درعصر غیبت، تربیت نسل منتظر است.

در طول تاریخ تشیع، یکی از نقش‌های مهم زنان، دفاع از ولایت و تلاش برای حفظ این ارزش الهی بوده است، به ویژه در عصر غیبت که تقریباً امکان ایفای نقش مردان برای دفاع از ولایت، به سبب اختناق شدید، کم‌رنگ بوده است، زنان، فعالانه برای حفظ فرهنگ مهدویت در جامعه نقش آفرینی کرده‌اند. بین تمام نقش‌های مختلف زنان در حفظ این ارزش، تربیت نسل ولایی و زنده نگه داشتن محبت اهل بیت علیهم السلام به ویژه یاد و اندیشه مهدوی نقشی بسیار مؤثر و غیرقابل انکار بوده است.
زنان در راستای همان رسالتی ایفای وظیفه می‌کنند که خالق انسان‌ها برای آنان قرار داده است و معمار انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه آن را به خوبی تبیین کرد و فرمود: «شغل اصلی زن شغل مادری و همسری است و مهم‌ترین کار زن مادری است.» حضرت زهرا (س) اضطرار به حجت را لمس کرد و در راه ولایت مداری و تبعیت از حجت خدا در زمین تا پای جان ایستاد. زنان امروز هم باید با تاسی از این بانوی بزرگوار اضطرار به حجت را درک کنند و زمینه های ظهور حجت خدا در زمین را فراهم کنند.
زنان امروز در نقش مادر باید خود به اصول و مبانی تعلیم و تربیت و تربیت یک نسل ولایی، علاوه بر شناخت، التزام داشته باشند تا بتوانند فرزندانی ولایی و مهدی یاور تربیت کنند.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.