گزارش اردوی مشهد

مدرسه علمیه زینبیه(س) ایوانغرب جهت کسب دانایی، تواناییِ اجتماعی زیستن و تفریح طلاب خود، در تاریخ 25/12/95  به مدت 10 روز سفر زیارتی و تفریحی مشهد مقدس را برگزار نمود. در این اردو مدیر مدرسه، معاونین و کادر اجرایی و تعدادی از اساتید و طلاب به همراه خانواده خود شرکت داشتند. گفتنی است چند روز قبل از برگزاری اردو، مدیر مدرسه، خانم عابدی در جمع شرکت­کنندگان بیان داشت: از اهداف این اردوی زیارتی، ایجاد بستر مناسب برای تمرین یک زندگی دسته‌ جمعی،  تقویت حس تعاون و همکاری از طریق سپردن کار و مسئولیت‌ها، کسب تجربه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی، همچنین تقویت بنیه اعتقادی،  کمک به فرایند اجتماعی شدن و ارتقای این گونه مهارت‌ها است.

روز حرکت در اتوبوس پک فرهنگی بین شرکت­ کنندگان توزیع گردید که شامل زیارت امام رضا(ع) و احکام پوشش بانوان و شامپو و مایع دستشویی مسافرتی بود و البته در بین راه نیز برنامه ­های فرهنگی مثل ختم قرآن، ختم صلوات، شعر خوانی، خاطره­ گویی، بیان نکات خاص زیارت و … اجرا شد. در این سفر روحانی طلاب پس از رسیدن به مقصد به زیارت امام رضا(ع) رفته و نائب ­الزیاره همه دوستان و مسلمانان شدند.

معاون فرهنگی مدرسه ابراز داشت : زیارت امام رضا(ع) نشاط و شادابى، آمرزش گناهان، نجات و فریادرسى، شفاعت، رهایى از آتش جهنم، پاداش زیارت رسول خدا، استجابت دعا را در پی دارد که ان­شاءالله نصیب زائرین گردد.

در ادامه ایشان با توجه به حضور نورانی مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(ع) گفت: زائرین این سفر ملکوتی که قرار بود 5 روز در حرم امام رضا(ع) مهمان باشند به لطف ثامن الحجج(ع) دو روز بیشتر در مشهد ماندند تا سعادت دیدار مقام معظم رهبری را کسب نموده و پای درس ولی فقیه زمانه بنشینند و پیمان خود را با این عزیز زهرا محکم ­تر نمایند.  

همچنین بیان داشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران بالاترین مقام رسمی در جمهوری اسلامی ایران است. ولایت فقیه و رهبری جایگاهی بس رفیع در مبانی اسلام و تشیع دارد که در عصر غیبت باید از ایشان همچون معصوم اطاعت نمود و زائرین را به حضور در برنامه سخنرانی این مقام والا دعوت و تاکید کرد که سخنان ایشان را با دقت شنیده و الگوی زندگی خود قرار دهند.

به طور خلاصه از برنامه های فرهنگی این سفر می ­توان به موارد زیر اشاره نمود:

1-     زیارت حرم امام رضا(ع) ؛

2-     زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)؛

3-     دیدار با رهبر معظم رهبری(دام توفیقه)؛

4-     شرکت در ویژه برنامه آغاز سال 1396 ؛

5-     شرکت در نمازهای جماعت حرم ؛

6-     شرکت در نماز جمعه ؛

7-     شرکت در دعاهای کمیل و توسل و ندبه ؛

8-     زیارت گروهی خواجه مراد، ابا صلت (از یاران باوفای امام رضا(ع) ، امامزاده یاسر و امامزاده ناصر و خواجه ربیع ؛

9-     تفریح و بازدید گروهی از باغ وحش ؛

10- شرکت دسته­جمعی از  بازار بین­المللی ؛

هماهنگی با فرهن گسرای حرم و حضور در برنامه سیاحت غرب .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.