چگونه میگرن را درمان کنیم؟

میگرن ها میتوانند مشکلی بسیار ناتوان کننده و دردناک باشند.درد توسط قسمتی از ساختار مغز مانند سخت شامه،عصبها یا پوشش مغز به نام مننژ ایجاد می شود.۳ نوع بسیار رایج سردرد شامل خوشه ای،تنشی و میگرن است.
دردهای خوشه ای دردهایی کوتاه و پشت سر هم تعریف شده اند که در یک سمت سر تجربه میشوند.این درد به طور عمده در پشت چشم حس میشود که ممکن است حتی باعث آبریزش چشم و بینی شود.دردهای تنشی دردهایی مداوم هستند که در دو طرف سر حس میشوند.سردردهای میگرنی دردهایی ضربانی هستند که برای بیشتر از ۴ ساعت در یک طرف سر حس میشوند و میتوانند باعث تهوع و تحمل نکردن نور و صدا شوند.حتی ممکن است دیدن هاله هایی از نور که به تشعشع نورانی نامیده میشوند را تجربه کرده باشید.

راههایی ساده برای پیشگیری و درمان حمله های سردرد وجود دارند که میتوانید استفاده کنید.

روش اول
استراحت
۱)شب ها خوب بخوابید.

تغییر الگوی خواب،تغییر برنامه ی کاری و جت لگ (تغییر ساعت فیزیولوژیکی بدن)،میتوانند روی کیفیت چرخه ی خوابتان اثر بگذارند و میگرن را تحریک کنند.سعی کنید یک برنامه ی خواب منظم تنظیم کنید.اگر ممکن است،هرروز در ساعت مشخصی بیدار شوید و بخوابید.

۲)اتاق را تاریک نگه دارید.

مطمئن شوید که در اتاقی تاریک استراحت میکنید.نور بعضی وقتها علائم میگرن را بدتر میکند.

۳)سعی کنید دیر نخوابید.

گرچه ممکن است مانند یک پاداش به نظر برسد که دیر وقت استراحت کنید و بخوابید،انجام این کار پس از استرس،شایع ترین محرک میگرن است، زیرا روی الگوی خوابتان تاثیر میگذارد.

روش دوم
غذا و نوشیدنی
۱)کافئین مصرف کنید.

این یک پارادوکس سردرد است:مصرف بیش از اندازه ی کافئین میتوانید موجب سردرد شود اما مصرف کمی از آن میتواند به از بین رفتن درد کمک کند.تحقیقات نشان داده است که آسپرین و بروفن هنگامی که همراه با کافئین مصرف شوند،تاثیر بیشتری دارند.پس اگر برای درمان میگرن از آسپرین یا بروفن استفاده میکنید،آن را با یک فنجان قهوه مصرف کنید.

۲)از غذاهایی که میخورید،مطلع باشید.

۱۰% از حمله های میگرنی توسط غذاها و نوشیدنی هایی که محرک میگرن هستند،ایجاد میشوند.یک غذا میتواند بین ۳۰ دقیقه تا ۱۲ ساعت تاثیر خود را بگذارد.اگر میگرن دارید،فکر کنید که در آن بازه ی زمانی چه غذاهایی مصرف کردید و سعی کنید بعضی از آن غذاها را از رژیم غذایی تان حذف کنید.نمونه هایی از این محرکها،شکلات و شراب قرمز اند.

۳)غذاهای تند بخورید.

ترکیب تند داخل فلفل قرمز،capsaicin،یک مسکن عالی است و کسانی که میگرن دارند میتوانند با مصرف آن احساس بهتری داشته باشند.لازم نیست در همه ی وعده های غذایی تان از فلفل قرمز استفاده کنید.شما میتوانید کپسولهای فلفل قرمز را از مغازه های غذاهای سالم بخرید.

روش سوم
درمان های دیگر
۱)از یک کیسه ی یخ استفاده کنید.

دراز بکشید.یک کیسه یا کمپرس یخ روی سرتان بگذارید و چشمهایتان را ببندید.

۲)محرکهای سردرد را شناسایی کنید.

اتفاقات،بوها،عطرها،صداها و هرمورد دیگری که فکر میکنید میتواند حمله های سردردتان را تحریک کند،در خاطرتان داشته باشید.اینگونه میتوانید بفهمید که محرکها چگونه به سردردتان مربوط اند.

۳)خونسرد باشید.

شواهد نشان میدهند استرس،خشم یا عصبانیت باعث تحریک مغز میشوند که ممکن است باعث شود سردرد شوید.

۴)مدیتیشن کنید.

نفس عمیق کشیدن و روشهای دیگر ریلکسیشن،میتوانند به آرام کردن استرس و کاهش سردرد های مدام کمک کنند.

۵)با چراغهای خاموش دوش بگیرید.

صورتتان در وان حمام فرو ببرید،(فراموش نکنید برای تنفس بالا بیایید!) و فقط سعی کنید بدنتان را آرام کنید.

۶)داروهای بدون نسخه مصرف کنید.

داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب مانند ناپروکسِن(Aleve)،یا استامینوفن(Tylenol)،ممکن است در درمان میگرنهای خفیف موثر باشند.

۷)از acupressure (نوعی ماساژ چینی)برای رهایی لحظه ای از درد استفاده کنید.

۳ بار روی شقیقه،شانه و مچهایتان ضربه بزنید.سپس تکرار کنید.

۸)از نعنا استفاده کنید.

چای نعنا درست کنید و زمانی که دم میکشد،در بخار آن تنفس کنید و سپس آن را بنوشید.حتی چای نعنای کیسه ای هم میتواند در رهایی از تنش ها استفاده شود.چای کیسه ای های نعنایی را سرد یا فریز کنید و درحالی که ریلکس میکنید آنها را روی چشمهای بسته تان بگذارید.

۹)با پزشک ملاقات کنید.

اگر علائم تان فرقی نمی کنند یا بدتر میشوند،پزشک تان شاید بخواهد نسخه ای برای درمان میگرن تجویز کند یا از روشهای درمانی دیگری استفاده کند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.