چه افرادی نباید روزه بگیرند


به گفته یک کارشناس تغذیه، مبتلایان به دیابت نوع یک (دیابت وابسته به انسولین) به هیچ عنوان مجاز به روزه داری نیستند. بطورکلی روزه گرفتن برای افراد دارای بیماری های خاص و افراد با شرایط خاص سنی نیز که قادر به روزه داری نیستند، توصیه نمی‌شود.

مادران شیرده و باردار نیز نباید روزه بگیرند،  از نظر علمی و پزشکی روزه دار بودن این افراد با توجه به رشد بالای جنین و نوزاد و نیاز آن‌ها به تامین تغذیه‌ای در کوتاهترین زمان ممکن توصیه نمی‌شود.

 مادران باردار از زمان تشکیل نطفه مجاز به روزه داری نیستند، چرا که رشد سریع جنین قابلیت به تعویق انداختن غذا به علت روزه‌داری را نمی‌پذیرد.

 مادران شیرده در سال نخست شیردهی خود مجاز به روزه داری نیستند، افزود: در سال دوم شیردهی مادارن در صورت تمایل می‌توانند شرایطی را ایجاد کنند که بتوانند روزه بگیرند، چرا که کودک در این سنین توان خوردن غذاهای کمکی را دارد.

مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، افراد با رژیم‌های غذایی خاص و… تنها زیر نظر پزشکان و کارشناسان تغذیه می‌توانند روزه بگیرند.

 کودکان تا قبل از رسیدن به سن بلوغ سرعت رشد بالایی دارند و روزه داری آن‌ها از نظر علمی و پزشکی به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، ضمن اینکه از نظر شرعی هم روزه گرفتن برای کودکان واجب نیست.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.