چرا رنگ پرچم حرم امام حسین(ع) سرخ است؟

پرچم امام حسين(ع) هم به رنگ سرخ است تا نشان دهنده اين موضوع باشد كه منتقم خون آن بزرگوار خود خداوند تبارك وتعالي است و خون آن بزرگوار هرگز فراموش و پايمال نخواهد شد.

از طرف ديگر اين رنگ بيدار كننده همه عاشقان و دلباختگان آن حضرت مي‌باشد كه بدانند كه امامشان چگونه و با چه مظلوميتي به شهادت رسيده و همانند آن حضرت هميشه آماده جانفشاني در راه خدا باشند.

اين پرچم زيباي امام حسين(ع) به رنگ سرخ است تا به من و شما و اهالي دنيا بفهماند كه از روز تاسوعا كه پرچم سرخ را بر فراز چادر حسين بن علي(ع) برافراشتند تاكنون همچنان جنگ با كفار و قاتلين آن حضرت ادامه دارد و اين امر تا ظهور امام زمان(عج) كه منتقم خون آن بزرگوار است ادامه خواهد داشت.

از اين‌روست كه در فرازهاي آخر دعاي ندبه مي‌خوانيم: «اين الطالب بدم المقتول بكربلا»؛ كجاست طلب كننده خون كشته كربلا؟ امام زمان شخصاً طالب خون بناحق ريخته جد مظلومش حسين بن علي(ع) است و تا قيام ايشان همچنان پرچم خونخواهي مظلوم كربلا به دست با كفايت ايشان است، اميد است كه انشاء الله ما هم جزو سربازان آن بزرگوار در زمان ظهورش باشيم تا از منتقمان خون سيدالشهداء قرارگيريم

  • نظر از: زكي زاده
    1397/08/19 @ 02:16:57 ب.ظ

    زكي زاده [عضو] 

    سلام
    خدا قوت
    ممنون از حضور و نظر شما

  • نظر از: ریحانه علی عسکری
    1397/08/15 @ 12:06:14 ب.ظ

     

    به امید ظهور وانتقامت میمانیم آقا
    چشم براه
    http://kosar-esfahan.kowsarblog.ir/

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.