چرا با خداوند دوست نمیشیم؟؟
این بندگان هستند که با اعمال خودشان باعث دوری از خدا می شوند و فکر می کنند که خدا به آنها توجه ای ندارد
خدا در قرآن می فرماید که:
نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید(ق آیه 16)ما به انسان از شاهرگ گردنش نزدیكتریم
کافی است که برای نزدیکی به خدا قدمی به سوی او برداریم تا آن وقت ببینیم خدا چقدر به ما نزدیک است و چقدر دوستمان دارد
خدا خیلی نسبت به بنده اش مهربان است بارها در قرآن می خوانیم که:
نَبِّئْ عِبادی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحیمُ (حجر آیه 49)
بندگانم را آگاه كن كه من بخشنده مهربانم
در آیه دیگر به گناهکاران می فرماید:
قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ(زمر آیه 53)
بگو: «اى بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كردهاید! از رحمت خداوند نومید نشوید كه خدا همه گناهان را مى آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.
اگر می خواهی عزیزترین افراد پیش من باشی تقوا را رعایت کن
إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ(حجرات آیه 13)گرامى ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست
در حدیثی وارد شده که:
فى أَخْبارِ داودَ علیه السلام ما لِأَوْلِیائى وَالهَمُّ بِالدُّنْیا إِنَّ الهَمَّ یُذْهِبُ حَلاوَةَ مُناجاتى مِنْ قُلُوبِهِمْ، یا داودُ إِنَّ مُحَبَّتى مِنْ أَوْلِیائى أَن یَكُونُوا رُوحانِیّینَ لا یَغْتَمُّونَ
اى داود! اولیاىِ من وغصّه دنیا براى چه؟ غصّه دنیا شیرینى مناجاتم را از دل آنان مى برد، اى داود! عشق من به اولیائم به خاطر این است كه آنان اهل معنى هستند و غصّه برنامه هاى ظاهرى در آنان راه ندارد(بحار الأنوار: 79/ 125، باب 18، حدیث 26.)
در آیه دیگر می فرماید:
وَ الَّذینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
آنان كه ایمان آوردهاند، محبت و عشقشان به خدا بیشتر و قوى تر است(بقره 165)
در حدیثی می فرماید:
در حدیثی از پیامبر اکرم وارد شده که:
پیامبر اکرم (ص) فرمود : « علامةُ حُبّ الله تعالی ذکرُ اللهِ و علامةُ بغض الله تعالی بغض ذکر الله عزوجّل »
نشانه عشق و دوست داشتن خداوند متعال ذکر و یادآوری اوست و نشانه تنفر و بغض از خداوند متعال ، دوست نداشتن ذکر خداست(میزان الحکمه ، ج2 ص 226)
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط عابدی در 1394/06/28 ساعت 08:06:00 ق.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |