فاطمه زهرا‌ علیها‌السلام، بهترین الگو

 

 


◾️ توجه تمامی مسلمانان را به جلالت و عظمت مقام والای بانویی معطوف میدارم که خداوند متعال در قرآن از او به (کوثر) یاد میکند و رسول خدا‌ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم به هنگام نزول آیه «وَآتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ»؛ فدک را به او عطا میفرماید و بعد از نزول آیه تطهیر، در کنار خانه فاطمه زهرا‌علیها‌السلام میفرماید:
السلام علیکم أهل‌البیت و رحمةالله و برکاته «إِنَّما یریدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً» و به هنگام مباهله مصداق «نِسائَنا و نِسائَکُم» قرار میگیرد
و آیات «وَ یطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یتیماً وَ أَسیراً إِنمََّا نُطْعِمُکمُْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکمُْ جَزَاءً وَ لَا شُکُورًا»، «وَ یؤْثِرُونَ عَلى أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَة…» در شأن او و همسر و فرزندانش نازل میگردد.

◾️ پیامبر گرامی اسلام دستش را میبوسید و او را بجای خویش مینشاند و با لقب «امّ ابیها» خطاب میکرد و کراراً دربارهاش میفرمود: «أنت سیدة نساءالعالمین، انت سیدة نساء أهل الجنة من الأوّلین و الأخرین، فداک ابوک یا فاطمة، ان الله یرضی لرضاک و یغضب لغضبک» و هرگاه پیامبر با حضرت علی‌ علیه‌السلام برای بیان اسرار، خلوت میفرمود، فاطمه را‌ علیها‌السلام نیز شرکت میداد.

◾️ فاطمه، ولیةُالله، حجةالله، و پاره تن و روح رسول الله بود، احدی از او به پیغمبر شبیهتر و نزدیکتر و محبوبتر نبود. او صدیقه کبری و ناموس الله عظمی بود و خداوند متعال نسل پیغمبر‌صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم و امامان مکرم را از ذریه او قرار داد.

◾️ ادب و اطاعت خالص او از پدر بزرگوار و احترام بینظیر رسول خدا از او، همسرداری، خانه‌داری، تربیت فرزند و همه صفات و اخلاقش آموزنده و مشحون به حقایق عالی عرفانی و عنایات خاصه سبحانی بود…

آیت‌الله‌العظمی محمد رضا گلپایگانی (ره)
#فاطمیه

  • 5 stars
    نظر از: مهنــــا
    1397/11/17 @ 09:33:00 ق.ظ

    مهنــــا [عضو] 

    قالَتْ علیها السلام : یا ابَة ، ذَكَرْتُ الْمَحْشَرَ وَ وُقُوفَ النّاسِ عُراةً یَوْمَ الْقیامَةِ، واسَوْاء تاهُ یَوْمَئِذٍ مِنَ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ.

    اى پدر، من به یاد روز قیامت افتادم كه مردم چگونه در پیشگاه خداوند با حالت برهنه خواهند ایستاد و فریاد رسى ندارد، جز اعمال و علاقه نسبت به اهل بیت علیهم السلام .
    ان شاءالله که در عمل پیرو واقعی خانوم باشیم.
    در این ایام التماس دعا دارم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.