#طلبه_باید_سعه_صدر_داشته_باشد

#طلبه_باید_سعه_صدر_داشته_باشد
? آیه الله العظمی مظاهری


? از شرایطی که طلبه باید آن را دارا باشد، سعه صدر است. این شرح صدر که قرآن روی آن خیلی پافشاری دارد، برای ما طلبه‌ها لازم و واجب است.

? اگر ما طلبه‌ها سعه صدر و تسلط بر اعصاب نداشته باشیم، نمی‌توانیم حرف‌هایمان را بفهمانیم. اگر وسط حرف‌ها آدم عصبانی بشود، دیگر هیچ کاری نمی‌تواند بکند، هیچ پیشرفتی ندارد و معمولاً انسان‌ها این‌طور هستند و قرآن می‌فرماید: «إنّ الأنسان خلق هلوعاً»؛ یعنی اگر انسان‌ها خودشان‌ را نساخته باشند، ذاتاً سبک‌سر هستند و خود قرآن این هلوعاً و سبک‌سری را معنا می‌کند: «اذا مسه الشر جزوعاً» یعنی اگر یک وقتی مشکلی برایش پیش بیاید از میدان بدر می‌رود. خودش را گم می‌کند به اندازه‌ای که گله از خدا می‌کند.

? دیدم کسانی را که بعضی اوقات می‌گویند من خدا را قبول دارم، اما خدا را عادل نمی‌دانم! وقتی که ریشه‌یابی بکنیم که چرا خدا را عادل نمی‌داند، می‌بینیم که مثلاً از نظر اقتصادی از رفیقش، از برادرش عقب افتاده است. مرد می‌‌خواهد که در این جذر و مدها خدا را عادل بداند و گله‌ از خدا نداشته باشد. این تسلیم است که انسان را به هدف و مطلوب می‌رساند ولی اگر مقام تسلیم و رضا نباشد، انسان از خدا در دل گله دارد، در جذر و مدهای روزگار له می‌شود…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.