طرحی کلی از اندیشه اسلامی

 

?? نویدهای خداوند

? 《یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَکُم بُرْهَانٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَأَنزَلْنَا إِلَیْکُمْ نُورًا مُّبِینًا》
ﺍﻱ ﻣﺮﺩم ! ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﻫﺎنی ﺁﻣﺪ، دلیلی قاطع و روشن، حجتی ثابت و ثابت کننده، 《 وَأَنزَلْنَا إِلَیْکُمْ نُورًا مُّبِینًا 》و فرستادیم به سوی شما نوری آشکارا. منظور از این نور و برهان، قرآن است و حقایق قرآنی. شاهد سخن ما در آیه بعدی اش است.

✅ 《فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَاعْتَصَمُوا بِهِ فَسَیُدْخِلُهُمْ فِی رَحْمَةٍ مِّنْهُ وَفَضْلٍ وَیَهْدِیهِمْ إِلَیْهِ صِرَاطًا مُّسْتَقِیمًا》
پس آن کسانی که به خدا ایمان بیاورند و به او متمسک و متکی گردند، فقط ایمان قلبی هم کافی نیست، باید به خدا، به دامن خدا، یعنی به دامن آیین خدا و راه خدایی چنگ بزنید، متمسک بشوید.
《فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَاعْتَصَمُوا بِهِ》چنگ زدند متمسک شدند؛ اگر اینجور شد، 《 فَسَیُدْخِلُهُمْ فِی رَحْمَةٍ مِّنْهُ وَفَضْلٍ 》خدا آنان را در رحمت و فضل خویش داخل خواهد کرد. دنبالش《وَیَهْدِیهِمْ إِلَیْهِ صِرَاطًا مُّسْتَقِیمًا》آنها را به سوی خود رهنمون میشود، هدایت میکند؛ از راه راست و نزدیکی هم هدایت میکند، این هدایت مخصوص مومنین است.
اگر ایمان نداشته باشید؛ اگر ایمان داشته باشید، اعتصام نداشته باشید، تعهدات خودتان را در مقابل خدا عمل نکنید؛ به سوی خدا راه نمی یابید، آن روشنایی هدایت در دل شما فروغ نمی افکند، این مخصوص مومنین است.

? برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلام_سخنرانی سید علی خامنه ای _1353

  • نظر از: زكي زاده
    1397/06/08 @ 10:37:42 ق.ظ

    زكي زاده [عضو] 

    سلام عید شما مبارک ……http://maedeh.kowsarblog.ir/

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.