شروط رهبر انقلاب برای ادامه برجام با اروپا:

 

1⃣آمریکا قطعنامه 2231 را نقض کرده است؛ اروپا باید یک قطعنامه علیه نقض آمریکا، صادر کند.

2⃣اروپا باید متعهد شود که بحث موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی را مطرح نخواهد کرد.

3⃣اروپا باید با هر گونه تحریم جمهوری اسلامی مقابله کند و مقابل تحریم‌های آمریکا صریح بایستد.

4⃣اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند. چنانچه آمریکایی‌ها توانستند به فروش نفت ما ضربه بزنند، باید بتوانیم آن مقدار نفت که می‌خواهیم بفروشیم. اروپایی‌ها به‌نحو تضمین‌شده‌ای باید جبران کنند و نفت ایران را خریداری کنند.

5⃣بانک‌های اروپایی باید تجارت با جمهوری اسلامی را تضمین کنند.

6⃣اگر اروپایی‌ها در پاسخگویی به مطالبات ما تعلل کردند، حق ایران برای آغاز فعالیت‌های هسته‌‌ای محفوظ است.
حالا رفتار اروپایی ها را با این شروط مقایسه می کنیم.
 اروپا نه تنها هیچ قطعنامه ای صادر نکرد، بلکه حتی اعتراض دیپلماتیکی به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های دولت آمریکا بر ملت ایران نداشت.

 اروپایی ها هیچ گاه از دخالت و اظهار نظر درباره برنامه بازدارنده موشکی ایران کوتاهی نکرده اند. دو نمونه اخیر آن:
خبرگزاری رویترز در گزارش کرد که دیپلمات‌های اروپایی از فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک روز هشتم ژانویه (18 دی‌ماه) در تهران با مقامات ایرانی دیدار داشتند با این پیام که اروپا دیگر نمی‌تواند برنامه موشکی بالستیک ایران و طرح‌های نسبت داده شده به ایران برای آن چه سوءقصد در خاک اروپا خوانده شده را تحمل کند.
11 ژانویه نیز وزارت امور خارجه فرانسه از ایران درخواست کرد تا به تمام فعالیت های موشکی مرتبط با موشک های بالستیک پایان دهد.
 اروپا نه تنها با تحریم های آمریکا علیه ایران مقابله نکرد؛ بلکه نهم ژانویه 2019 ، اتحادیه اروپا اولین تحریم خود علیه ایران از زمان اجرای توافق هسته‌ای را صادر کرد.

 سازوکار spv هیچ تضمینی برای فروش نفت ایران نیست. حتی اروپایی ها از ما نفت نمی خرند. بلکه پول نفت کشورهای خریدار نفت ما را با غذا و دارو مبادله کرده و تحویلمان می دهند.

 سازوکاری که INSTEX به کار می گیرد، مبادله پول نفت خریداری شده توسط دیگر کشورها با غذا و دارو است نه تجارت!

 این کانال بعد از ده ماه وقت کشی راه اندازی شد و اکنون هم معلوم نیست مبادله ای هست یا تنها ژست آن است.

 دلخوش کردن به این کانال بعد از زیر پا گذاشته شدن تمام شروط جمهوری اسلامی به معنی تکرار خسارت محض برجام است. در برجام فقط چند شرط نظام نقض شد و عاقبتش چنین شد. برجام اروپایی که با نقض تمامی شروط آغاز شده چه عاقبتی خواهد داشت؟!

 سازو کار جدید، عملاً وقت کشی و بلا استفاده است؛ فقط چند ماه دیگر ما را معطل می کند تا حربه توقف تعهدات برجامی یکطرفه (به عنوان اهرم وادار کردن اروپا به انجام تعهدات) را به کار نگیریم یا تدبیری فراتر از برجام برای رونق اقتصاد خود به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در قلب تجارت دنیا نیاندیشیم. گشوده شدن گره اقتصاد ما متوقف به ناامیدی مطلق از غرب است.

  • 5 stars
    تســـنیم
    نظر از: تســـنیم
    1397/11/23 @ 08:36:36 ق.ظ

    تســـنیم [عضو] 

    سلام خداقوت
    مسئولین ما یا خواب هستند یا خودشونو زدند به خواب . اونی که خوابه با ی تلنگر بیدار میشه ولی وای به حال اونی که خودشو زده به خواب… آقا داره مرتب راه میذاره جلو پای اینها ، اما دریغ از بیداری و بصیرت .

  • 5 stars
    پاسخ از: عابدی
    1397/11/23 @ 09:36:31 ق.ظ

    عابدی [عضو] 

    سلام ممنون از حضور گرمتون

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.