راهکارهایی جهت حمایت از کالای ایرانی

50 راهکارجهت حمایت از کالای ایرانی…

1. تامین بازار بزرگ مصرف کشور با تولیدات داخلی

2. استفاده از ظرفیت خالی تولیدات در بخش‌های مسکن، پوشاک و غذا

3. کاهش واقعی وابستگی بودجه به نفت

4. توقف واردات مربوط به کالاهای مصرفی و لوکس

5. مبارزه با فساد مالی و اقتصادی

6. الگوبرداری از غربی‌ها در حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولت از تولید

7. اخذ مالیات بر فعالیت‌های غیرتولیدی (نظیر مالیات بر عایدی سرمایه ناشی از معاملات مسکن)

8. حمایت‌های بیمه‌ای از کسب‌وکارهای نوظهور

9. تمرکز دیپلماسی سیاسی-اقتصادی بر بازار 400 میلیونی کشورهای منطقه

10. افزایش تعرفه‌های وارداتی با هدف مدیریت واردات

11. تشویق عمومی به انتخاب و مصرف کالای داخلی

12. منع خرید کالای خارجی از محل بودجه‌های دولتی

13. کنار نهادن تصور نادرست درباره این‌که اقتصادهای غربی از تولید داخل حمایت نمی‌کنند

14. اتخاذ یک سیاست صنعتی (رشته فعالیت‌های مزیت‌دار آتی یا راهبردی کشور) مورد اجماع مجلس و دولت

15. کمک به تولیدکنندگان برای بهبود سطح فناوری و کیفیت

16. فراهم کردن محیط کسب‌وکار کم‌مانع و کم‌هزینه

17. تسهیل دیوان‌سالاری‌ها و مجوزها برای تولیدکنندگان

18. ثبات اقتصاد کلان (تورم، نرخ ارز، نرخ سود و…)

19. حمایت خاص دولت از بنگاه‌های با عملکرد برجسته و بهره‌ور در رشته فعالیت‌های مزیت‌دار یا راهبردی

20. وضع معافیت‌های مالیاتی یا دیوارهای تعرفه‌ای موقت

21. اعطای یارانه سود تسهیلاتی یا یارانه فروش در نمایشگاه‌های خارجی و اعتبار صادراتی

22. کاهش هزینه نظام فروش و توزیع برای کالاهای ایرانی

23. ثبات بلندمدت قیمت مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان

24. رفع مشکلات تأمین مالی، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و تأمین اجتماعی

25. تهیه آسان مواد اولیه مرغوب و تجهیزات مورد نیاز بخش تولید

26. مبارزه جدی با قاچاق کالاهای ورودی و خروجی

27. جلوگیری از سیل واردات اقلام مشابه ساخت داخل به کشور

28. ثبات قوانین و مقررات اقتصادی

29. توسعه صادرات به بازار کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان

30. دانش‌بنیان کردن کالاهای ساخت داخل

31. برابری فرصت‌ها برای تولید داخلی و خارجی

32. تأمین مالی مناسب تولیدکنندگان

33. اصلاح عملکرد سیستم بانکی در جهت هدایت نقدینگی جامعه به سمت بخش‌های مولد

34. تعامل مناسب با اقتصادهای دنیا با هدف صادرات کالای غیرنفتی

35. فرهنگ‌سازی در جهت ترغیب مردم به مصرف اجناس داخلی

36. تبلیغات رسانه‌ای در حمایت از کالای ایرانی

37. جهت‌دهی تمام سیاست‌های تجاری، پولی، بانکی، ارزی و فرهنگی در راستای تولید ملی

38. ایجاد بسته حمایتی در جهت بستر امن و مناسب تولید

39. توقف تبلیغ برندهای خارجی در سطح رسانه‌ها و معابر شهری

40. رفع مشکلات مالیاتی گریبانگیر اصناف و واحدهای تولیدی

41. به حداقل رساندن هزینه تمام‌شده تولید

42. ارتقای کیفیت، قیمت رقابتی و ارائه خدمات مناسب کالاهای تولید داخل برای جلب اعتماد مردم

43. تجهیز کارخانجات به فناوری روز دنیا

44. توجه تولیدکنندگان به بحث نوآوری، خلاقیت، بسته‌بندی مناسب، بازاریابی کارآمد، تبلیغات مؤثر، برندسازی، ارتقای بهره‌وری

45. تولید کالاهای رقابت‌پذیر برای شرایط غیرانحصاری

46. تولید کالا مبتنی بر ذائقه شناسی مصرف‌کنندگان، نیازسنجی بازار و نگاه به مزیت‌های داخلی

47. کیفیت کالاهای ایرانی باید برای مصرف‌کنندگان شوق‌آفرین باشد

.48مصرف‌کنندگان در بحث خرید کالای داخلی حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند

.49مردم برای تحقق شعار سال باید تصور بهتر بودن کالای خارجی را کنار بگذارند

50 . خرید و مصرف کالای داخلی، نخریدن کالای قاچاق و کالای خارجی دارای مشابه تولید داخل

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.