دفاع مقدس یادآور غیرت و آزادگی

 

درود خداوند بر غیرتمندانی که با فدا نمودن جان خود آزادی و آزادگی را برای ما به ارمغان آوردند.

درود خداوند بر مادرانی که از جگر گوشه‌های خود، در اه حق و حقیقت گذشتند.

درود خداوند بر جوانانی که از جان خود در راه وطن و مردم خود گذشتند.

هفته دفاع مقدس یادآور غیرت جوانان غیور و بزرگ این مرز و بوم است. یادآور رهایی از زیر بار استکبار، یادآور ایستادگی و مقاومت کشور است.

دفاع مقدس یعنی مردانی از جنس نور، با قلبی از نوع دریا، با چشمانی بصیر، با افکاری ناب، با قدمهایی همچون فولاد، با دستانی همچون دست ابراهیم نبی (بت شکن تاریخ) و شجاعت و شهامتی علوی؛ ایثاری بزرگ، جهادی به یاد ماندنی در نبردی مردانه، در قلب تاریخ آفریدند که همچون خورشیدی تابان، چراغ راه جویندگان حقیقت شد.


امروز آغاز هفته دفاع مقدس بود، اگر عرض ارادت به شهدا و رهبر انقلاب نمیکردم، فکر کنم بی انصافی محض بود و در عین حال، خلاف وظیفه و عرف انسانی بود.

امروز همان روزی بود که دشمن، به خاک سرزمین ما حمله کرد، آری آغازگر ما نبودیم و دشمن بود. رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بزرگمرد تاریخ ایران، مردی اهل تدبیر و جانشین رسول الله بود.

صحنه های جنگ احد، خیبر، بدر و … را با جوانان غیوری از شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام تداعی نمود. تا به دشمن اثبات کند که پرچم ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) تا قیام قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) استوار و سربلند خواهد ماند.

در زمان جنگ کودکی بیش نبودم، شاید نوباوه، خاطره ای یادم نیست، اما خاطره ها فراوان شنیدم، رزمندگان و ایثارگران را از نزدیک با چشمان خودم دیدم.

مادرم برایمان از جنگ و دلهره هایش میگوید. چون آن زمان پدرم و دایی هایم و خیلی دیگر از اقوام نزدیکم رزمنده بودند.

از مجروح شدن دایی ام، و از نگرانی و خوابهای پریشان خودش و مادرش میگوید.

از اینکه هر مادری فرزندش را با جان و دل بزرگ میکند، تمام سختی ها را به جان میخرد تا فرزندش احساس آسایش نماید، اما در آن زمان (جنگ) دیگر این مفهومی نداشت.

هر مادری از پاره ی تنش بخاطر حفظ دین و اسلام و کشورش میگذشت. حاضر بودند آنها شهید شوند اما ذره ای از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتد.

پدرم از جنگ می گوید، از بیخوابی های مکرر، از شهید شدن همرزمی هایش، از جانباز شدن آنها.

از ناله های شبانه ی رزمندگان، نماز شب در دل امواج گلوله ها و خمپاره ها!

آری یاد ایام جنگ بخیر باد/ یاد رهبر و مقتدای شهدای اسلام امام حسین علیه السلام همواره شاد باد/ یاد امام خمینی رحمت الله علیه و شهدای اسلام، انقلاب، جنگ تحمیلی که آشکارا صورت گرفت، شهدای جنگ نرم، شهدای جنگ تهاجم فرهنگی، شهدای انرژی هسته ای و شهدایی که در جنگهایی که به چشم ما دیده نمی شود و شهید میشوند برادران ما، بخیر و گرامی باد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.