خواص سنگهای قیمتی

خواص سنگهای قیمتی انگشتر از منظر اسلام
سنگهای قیمتی که روی انگشتری نصب می شوند درتوصیه های اسلامی جایگاه خاصی دارند به خصوص سنگهایی مثل فیروزه و در نجف که استفاده از انها بسیار توصیه شده است. انگشتر در فرهنگ ما و بخصوص انگشترهایی که پیشینه مذهبی دارند جایگاه ویژه ای دارد و احدایث در مورد خواص سنگ و انگشترهای عقیق و فیروزه بسیار زیاد است تا آنجا که اگر بخواهیم تمام احادیثی که رابطه با انگشتر به دست کردن جمع آوری کنیم ، کتابچه ای خواهد شد. ما در ادامه این نوشته تنها چند خواص از هزاران خواص انگشتری را می نویسیم و امیدواریم که برای علاقه مندان به انگشتر مفید واقع شود.


در مورد خواص انگشتر فیروزه:
پیامبر (ص) :خداوند عالمیان می فرماید که من شرم دارم از دستی که بسوی من بلند شود به دعا و در آن انگشتر فیروزه باشد آنرا ناامید برگردانم .

امام صادق(ع):هر که انگشتر فیروزه در دست کند دستش فقیر نشود.

شخصی به امام رضا (ع) از نداشتن فرزند شمایت می کند حضرت میفرماید انگشتر از فیروزه بگیر و بر آن بنویس «رب لا تذرنی فردا وانت خیر الوارثین » (وسائل ج5 ص 94-95)

در مورد خواص انگشتر عقیق:
حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرمودند:(یا علی) همانا عقیق اولین کوهی است که به ربوبیت خدای متعال و نبوت من و وصی بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است. 

آداب انگشتر عقیق در روایت اسلامی:
الف) ایمنی دهنده در سفرها بوده و آدمی را از بدی ها حفظ می کند

ب) با خیر و نیکی روبه رو می کند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.