خدایا آمدم
حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاى حسين انصاريان نقل كردند: «حاج احمد كاشانى كه از حمله داران با سابقه است، مردى است بلند قد، داراى محاسن و چهرهاى روحانى و نورانى و بزرگوار. او حدود سى سفر به حج رفته كه تعداد چهار- پنج مرتبه آن با هواپيما بوده است. وى از قديمالايام به تعداد ظرفيت يك اتوبوس مسافر ثبت نام مىكرد و آنان را به عراق براى زيارت عتبات و آنگاه به حج مىبرد.»
او نقل مىكرد: «در سالى كه مسافران را به كاظمين و عراق مىبردم تا پس از زيارت عتبات به مكه ببرم، در ميان مسافران زن و شوهرى آرام، سنگين و مؤدب بودند كه يكى از بدرقه كنندگانشان نزد من آمد و گفت: «حاج احمد آقا! اين زن و شوهر خيلى كم رو و كمحرف هستند، توجه بيشترى به آنها داشته باش.» گفتم: «چَشم، من به همه توجه دارم، به اين دو نفر بيشتر مىرسم.»
در آن سال هيچكس، حال اين زن و شوهر را در نماز، عبادت، گريه و دعا نداشت. از شهرهاى كربلا و نجف و كاظمين و زيارت عتبات فارغ شده به مدينه رفتيم. آن وقتها باغ ملائكه و مرجان بود. حدود بيست روز يا بيشتر در مدينه بوديم. پس از آن، براى عزيمت به مكه، به مسجد شجره، كه در بيابان بود و آب به زحمت پيدا مىشد، رفتيم. اينجا تنها محلى بود كه آن مرد با من صحبت كرد. قدرى جلو آمد و به آرامى گفت: اگر مقدارى آب باشد كه من غسل كنم و بعد محرم شوم، بهتر است. گفتم: مانعى ندارد. يكى دو سطل آب آماده كردم و آوردم و كمكش كردم تا غسل كرد و به داخل مسجد آمد.
همه مسافران و از جمله همسر ايشان محرم شده، بيرون آمدند و همگى منتظر او بوديم. مثل آدمهاى بهتزده در داخل مسجد اشك مىريخت و چيزى نمىگفت. جلو آمدم و هر چند نمىخواستم حالش را به هم بزنم ولى چارهاى نداشتم، چون اتوبوس در حال حركت بود. خيلى آرام گفتم: آقا! محرم شدهايد؟ گفت: نه.گفتم: «تلبيه» را مىدانيد؟ گفت: تلبيه چيست؟ يكبار «لَبَّيكَ اللَّهُمَّ لَبَّيكْ …» را براى او تكرار كردم، خيلى آرام و در حالى كه اشك مىريخت، گفت: جناب حاج احمد آقا! لبيك يعنى چه؟ گفتم: يعنى «خدايا آمدم» و بيش از اين معناى آن را نمىدانم. گريهاش شديدتر شد و پرسيد: واقعاً به اين معناست؟ گفتم: بلى تنها يكبار. گفت: «خدايا! آمدم» و افتاد و از دنيا رفت. زائران را از ماشينها پياده كرديم، او را غسل داده، كفن پوشانديم و در كنار مسجد دفن كرديم».
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط عابدی در 1395/08/16 ساعت 11:47:00 ق.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |