بادکنک خشم

روش بازی بادکنک خشم:
بادکنکی به کودک بدهید تا باد کند. ته بادکنک را گره بزنید.
برای کودک شرح دهید که بادکنک نشانه بدن انسان است و هوای داخل آن نشان‌دهنده خشم است.
از کودک خود سوال کنید که آیا هوای درون بادکنک را می‌توان خارج کرد یا هوایی به داخل آن وارد کرد؟ سپس از او بپرسید اگر مغزش مثل بادکنک باشد و خشم هوای درون آن باشد، آیا جایی برای فکر کردن واضح و روشن خواهد داشت.
از کودک بخواهید بادکنک را فشار دهد تا منفجر شود و تمام هوای آن بیرون بیاید.
از او سوال کنید آیا این راه حل خوبی برای بیرون ریختن خشم است؟ بگویید ممکن است برخی بچه‌ها از ترکیدن بادکنک بترسند. درمورد این ترس نیز صحبت کنید.
برای او شرح دهید که چنانچه بادکنک یک آدم باشد، ترکیدن بادکنک مثل کتک زدن یک فرد یا یک شی خواهد بود. آیا این کار برای تخلیه خشم خوب است؟
از کودک بخواهید بادکنک دیگری را باد کند. این دفعه سر آن را گره نزنید، از کودکتان بخواهید که سر آن را با دست نگهدارد و طوریکه هوای داخل آن خارج نشود. توضیح دهید که بادکنک بدن است و هوای داخل آن معرف خشم است.
بخواهید که با آرامی، مقداری از هوای بادکنک را خالی کند، پس از آن با دست سر آن را بگیرد تا بسته شود.
از او سوال کنید ”آیا بادکنک کوچکتر شده است؟ بادکنک ترکیده؟ آیا به نظر نمی‌رسد این راه بهتری برای بیرون ریختن خشم باشد؟ آیا بادکنک تا زمانی که خشم خارج شود راحت می‌شود؟ برای کودک این مساله را پررنگ کنید، تا وقتی‌که خشم تخلیه میشود، هم بادکنک و هم اطرافیان آن بادکنک در آرامش خواهند بود.
چند بار دیگر سر بادکنک را شل کنید تا باد آن بته تدریج خالی شود.
پس از آن همه ماجرا را دوباره برایش تکرار کنید و توضیح دهید که اگر اجازه دهیم که خشم درونمان انباشته شود و بر مقدار آن افزوده شود، بالاخره میترکد و دیگر نمیشود آنرا کنترل کرد.

  • 5 stars
    نظر از: آرامـــ
    1397/06/14 @ 08:40:16 ب.ظ

    آرامـــ [عضو] 

    مثال جالبی بود :)
    روی خواهرزاده ام امتحانش کنم :)

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.