احادیث در مورد کبوتر



عبدلأعلی وابسته به آل سام گفت:از امام صادق (ع) شنیدم می فرمود : نخستین کبوتر در مکه معظمه کبوتر حضرت اسماعیل (ع) بود.
????
امام کاظم صلوات الله وسلامه علیه فرمود : خانه را از سه چیز خالی نگذارید که وجود آنها موجب آبادانی خانه است : گربه و کبوتر و خروس واگر با خروس انیسه (مرغ) باشد مانعی نداردجز آنکه فضله اش مکروه است.
????
به روایت سکونی،امام صادق (ع) فرمودند : کبوتر راغبی را در خانه های خود نگه دارید که قاتلان امام حسین صلوات الله و سلامه علیه را لعن می کند.(خدا قاتلانشان را لعنت کند).
????
عبدالکریم بن صالح گفت: بخدمت امام صادق (ع) رسیدم دیدم سه کبوتر سبز بر بستر امام(ع) فضله افکنده بودند عرض کردم : فدایت شوم این کبوتران بر بستر فضله افکندند فرمود : نه،مستحب است که اینها در خانه نگهداری شوند.
????
امام صادق(ع) فرمودند : در خانه رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم یک جفت کبوتر سرخ بود.
????
راوندی(ره)در کتاب لب اللباب آورده است که:رسول خدا(ص) نگاه کردن به ترنج و کبوتر قرمز را دوست می داشت.
????
محمد بن کرامه گفت: در منزل امام کاظم(ع) یک جفت کبوتر دیدم ،کبوتر سبز رنگ ومتمایل به مشکی بود ولی ماده رنگ سیاه داشت و حضرت را دیدم که نان را از سفره بر میداشت و برای آنها خورد میکرد و می ریخت و میفرمود : اینها در شب حرکت می کنند و با من انس میگیرند و هیچ جنبندهای نیست از ارواح که در شب در خانه بحرکت آید جز آنکه خدا به وسیله این کبوتران آنرا دفع فرمایید
????
به روایت ابوبکر حضرمّی ، امام صادق صلوات الله و سلامه علیه فرمود: هر که خواهد پرنده ای در خانه نگهدارد کبوتر سفید بگیرد که آن بیشتر ذکر و تسبیح خدا می کند و ما اهل بیت (ع) را دوست میدارد.
????
بروایت ابوبصیر(ره) امام صادق (ع) فرزندش اسماعیل را از نگهداشتن فاخته منع کرد و فرمود : اگر ناگزیر از نگهداری پرنده ای باشی کبوتر سفید بگیر زیرا آن بسیار یاد خدای تعالی می کند.
????
عثمان اصفهانی گفت:اسمعیل بن امام صادق(ع)از من پرنده ای از پرندگان عراق خواست من کبوتر سفید را به او هدیه کردم امام صادق(ع) چون آنرا دید فرمود : همانا کبوتر سفید گوید :برکت باد شما را برکت باد شما را آنرا نگاه دارید.
????
بروایت عبدالله بن سنان امام صادق (ع) فرمود: مردی از ترس و وحشت به رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم شکایت کرد فرمود : در خانه خود یک جفت کبوتر نگهدارد.
????
عمربن یزید بنقل از ابی سلمه گفت : امام صادق (ع) فرمود : کبوتر پرنده ای از پرندگان پیغمبران (ع) است که آنرا در خانه های خود نگهداری میکردند و هیچ خانه ای نیست که در آن کبوتر باشد و آفت از جن به ساکنان آن خانه برسد همانا سفیهان جن در خانه بازی می کنند و چون کبوتر باشد با کبوتر بازی می کنند و مردم را وامی نهند گفت : در خانه امام صادق (ع) کبوتری که مال فرزندش اسمعیل بود دیدم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.