حق الناس ..


?حق الناس را جدی بگیریم❗️

❌ به اندازه یک گندم از حسناتم کم شد❗️

? مرد بسیار متدینی از دنیا رفت، به قدری محبوب بود که اول صبح جنازه او را برداشتند و بر اثر ازدحام جمعیت، دفن او تا شب طول کشید.

بعد از دفن، او را خواب دیدند. به او گفتند: با این همه مقام و احترامى که از تو به عمل آمد، خداوند با تو چه کرد؟ و چه عملى انجام داد؟

در جواب گفت: بحمدالله خدا مرا بخشید و احسان زیادى به من کرد، ولى از همه چیز حساب کشیده می شود حتی یک دانه گندم.

روزى با حالت روزه به آسیاب دوستم که مشغول آرد کردن گندم هاى خود بود رفتم، هنگام افطار بدون اجازه دوستم، یک دانه گندم برداشتم و آن را دو نیم کردم و باز گندم را میان گندم ها انداختم.

دوستم گفت: اینها مال من نیست.

وقتى از دنیا رفتم، خداوند به حسابم رسیدگى کرد و حتى از آن یک دانه گندم هم، حساب کشید و از من مطالبه حق دوستم را نمود و از حسناتم به اندازه قیمت آن دانه گندم برداشته و به رفیقم داد.

از این جا معناى آیه:
«فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرة شرا یره»

معلوم مى شود.

خداوند مى فرماید: «کسى که به اندازه ذره اى کار خیر انجام داده باشد، آن را مى بیند و کسى که به اندازه ذره اى شر و کار ناپسند انجام داده باشد، آن را مى بیند».

پس اى بندگان خدا! مواظب باشید «حق الناس» را ضایع نکنید، و تا فرصت دارید اگر حق کسى پیش شماست به صاحبش برسانید؛ زیرا در قیامت با دقت به حساب بندگان رسیدگى مى شود!

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.