برگزاری نشست روشنگری گرامیداشت ایام الله دهه فجر

به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر و ارتقاء توان بصیرتی- سیاسی طلاب، نشستی سیاسی در حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایوانغرب و با سخنرانی جناب آقای اکبری، کارشناس مسائل سیاسی سپاه ناحیه ایوانغرب، در جمع مدیر، طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد. در ابتدای این نشست آقای اکبری گفت: 12 تا 22 بهمن در تاریخ انقلاب اسلامی حائز اهمیت ویژه­ای است که در آن امام راحل(ره) بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ یه ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد. ایشان در ادامه ابراز داشت: انقلاب اسلامی به زنان و مردان ایران، آزادی اندیشه و قدرت پرورش و بالندگی را عطا نمود و به گفته مقام معظم رهبری «دهه فجر انقلاب اسلامی،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش­هاي اسلامي، مقطع رهايي ملت ايران و بخشي از تاريخ ماست كه گذشته را از آينده جدا ساخته است».

در دهه فجر، اسلام تولدي دوباره يافت و اين دهه در تاريخ ايران نقطه­اي تعيين كننده و بي­مانند بشمار مي­رود. تا قبل از انقلاب اسلامي،‌ در ايران، نظام اسلامي وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه­ي «غالب و مغلوب» و «سلطان و رعيت» بود و حضرت امام(ره) اين سلسله را قطع كردند و نقطه­ي عطفي در تاريخ ايران به وجودآوردند. در این برهه زمانی، ما باید ضعف­ها را بشناسیم و با تکیه بر انقلاب در صدد رفع آنها برآییم و همچون امام(ره) آمریکا را دشمن خود شمرده و از او دوری کنیم نه اینکه چون بعضی افراد آنها را دوست و حامی خود بدانیم.

وی همچنین در جمع طلاب بیان کرد: گفتنی است که زنان، نقش بسيار مهمي در پرورش نهضت اسلامي ايفا نموده و حقيقتاً در مواردي نقش سنگين­تر و موثرتري را نسبت به مردان در جريان مبارزه داشتند. چنانچه زنان نه تنها در برخي موارد در صحنه مبارزه حضور جدي و فعال داشته، بلكه مشوق اصلي مردان و همسران خويش براي شركت در اين مبارزه به حساب مي­آمدند. نقش موثر ديگر آنان تربيت فرزندان صالح براي ادامه راه و آينده نهضت اسلامي بود. حضرت امام خميني( ره ) با اشاره به اين مهم مي­فرمايد: ما نهضت خودمان را مديون زن­ها مي­دانيم؛ مردها به طبع زن­ها در خيابان­ها مي­ريختند؛ تشويق مي­كردند … . زن همچون یک موجودي است كه مي­تواند يك قدرت لايزال، يك قدرت شيطاني را بكشد. سخنران جلسه در پایان طلاب را به مطالعه و فهم مسائل انقلاب تشویق نمودند.

  • نظر از: یا لیتنا کنا معک
    1397/03/07 @ 12:17:23 ب.ظ

    یا لیتنا کنا معک [عضو] 

    سلام دوست عزیز موفق باشید.

  • نظر از: نجفی احمدآبادی
    1395/12/09 @ 11:30:38 ق.ظ

    نجفی احمدآبادی [عضو] 

    با سلام،خیلی ممنون از حضور شما،موید باشید.
    یا علی

  • 5 stars
    نظر از: مدرسه نرجسیه سنقر
    1395/11/20 @ 10:09:52 ق.ظ

    مدرسه نرجسیه سنقر [عضو] 

    سلام وسپاس از حضور گرمتون
    موفق باشيد وسربلند

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.