#شیطان #


آیت الله ناصری
? یکبار خدمت آیت‌اللّه بهجت رحمة اللّه علیه رسیدیم، ایشان فرمودند که تازه روایتی دیدم که حضرت عیسی علیه السلام در مناجات با خداوند متعال گفت: «خدایا! میخواهم کارهای مردم، اصلاح بشود و بهتر زندگی کنند.» خداوند فرمود: «اشکالی ندارد، اگر میتوانی این کار را انجام بده.» حضرت عیسی علیه السلام گفت: «از شیطان درگذر.» خداوند فرمود: «مانعی ندارد، اگر او توبه کند من او را میبخشم.» حضرت عیسی علیه السلام گفت: «خدایا بخشیدن و مغفرت او کافی نیست. به‌خاطر من، هم او را ببخش و هم او را به مقام اوّلیه اش که مقام صدّیقین بود، برگردان.» خداوند فرمود: «مانعی ندارد؛ ولی یک شرط خیلی ساده دارد و آن شرط این است که شیطان در مقابل تو بگوید: اللّهم انّی اخطئتُ فاغفرلی؛ همین جمله کافی است؛ او را می‌بخشم و به همان مقام اوّلیّه باز می‌گردانم.»
? بعد آیت‌اللّه بهجت رحمة اللّه علیه فرمودند که حضرت عیسی با همان ابزاری که داشت به شیطان گفت: «بیا.» شیطان خودش را رسانید. حضرت عیسی علیه السلام به او گفت: «بشارت خوبی برایت دارم.» شیطان گفت: «مرا رها کن؛ از این حرف‌ها زیاد شنیده ام.» حضرت عیسی علیه السلام فرمود: «تو که نمیدانی چه خبر است، گوش کن.» گفت: «بگو.» حضرت عیسی فرمود: «من با خدا چنین صحبتی کردیم و قرار بر این شد که تو بگویی اللّهم انی اخطئتُ فاغفرلی و خداوند تو را ببخشد و به همان مقامی که داشتی برگرداند.» شیطان گفت: «من بگویم أخطئتُ؟! او باید بگوید. من الآن طرفدارهایم بیشتر از اوست.»
واقعاً شیطان به اینکه طرفداران او بیشتر است، دل‌خوش کرده است. باطل، در سراسر عوالم سرایت کرده است، نه فقط دنیا باشد؛ شیاطین در دنیا خیلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ ولی الآن در عوالم دیگر هم هستند. خیلی سلطنتشان وسیع است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.