سینه زنی در کلیسا


در سفری که به همراه خانواده به یکی از کشورهای اروپایی داشتم، روز یکشنبه به کلیسایی که در نزدیکی محل سکونتمان بود، رفتیم. مراسم دعا و موعظه به پایان رسید. سپس کشیش جوانی شروع به خواندن مطالبی شبیه روضه های ما شیعیان کرد و مردم هم مشغول سینه زنی شدند. من از این عمل آن ها بسیار تعجب کردم؛ زیرا سینه زنی جزء آیین شیعیان است، پس چگونه است که این رسم سر از کلیسا درآورده؟

پس از پایان عزاداری، به دیدن آن کشیش رفتیم و از چگونگی پیدایش این گونه عزاداری سؤال کردیم. وی گفت: من مدت ها بود که احساس می کردم مراسم کلیسا تکراری و بی روح شده است، به همین دلیل دنبال راهی برای ایجاد جذابیت در برنامه های کلیسا بودم تا این که به ایران آمدم و 2 سال در تهران، در روز عاشورا مراسم عزاداری شیعیان را از نزدیک دیدم. سپس به لبنان و سوریه رفتم و شبیه این مراسم را در آنجا دیدم. بنابراین از مراسم عزاداری آن ها در عزاداری برای حضرت عیسی الگوگیری کردم و چند کلیسای دیگر نیز این روش را از ما تقلید کردند و جالب است بدانید که حضور جوانان در کلیساهایی که از این نوع عزاداری الگو برداری کرده اند، چندین برابر شده و همچنین فساد در آن مناطق به گونه چشم گیری کاهش پیدا کرده است!

هدی مقدم (برگرفته از نشریه طلیعه، ص 6)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.