موضوع: "خبر مدرسه"

بیانیه حوزه ما در خصوص هفته حجاب وعفاف

أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ  ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا. (آیه ۵۹ سوره احزاب)

ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است.                                  

  بسم الله الرحمن الرحیم                                                                                                                
 با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با سلام بر آزاد مردان و شیرزنان شهیدی که در راه تحقق      فرمان الهی و دفاع از شرافت و ناموس ملت غیرتمند جمهوی اسلامی  ایران جان خود را نثار کردند 

عفاف و حجاب در عصر مدرن صرفا یک نوع پوشش نیست بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است فرهنگی که انسان را از بند نفس می‌رهاند و به رشد و شکوفایی استعدادهای نوع بشر برای رسیدن به حقیقت انسانیت به معنای خلیفه اللهی رهنمود می‌شود. هجمه سنگین دشمن در این عرصه نه یک توهم، بلکه واقعیتی است که با رصدی ساده از رسانه‌های مستقیماً وابسته به دستگاه‌های موظف در جنگ نرم آنها و امپراطوری رسانه‌ای شبکه صهیونیستی، این حقیقت قابل لمس خواهد بود.                                                              .                                                
زنان ايران اسلامي امروز به عنوان سنگر بان ارزش‌هاي اسلامي در برابر وضع جاهلي دنياي غرب با پاسداري از حريم حجاب به عنوان دژ امنيت زن و پيشتاز در ميادين علم و فرهنگ و سياست از حصار مستحکم فرهنگ اسلامي محافظت کنند که جهان غرب توجه ابزاري به زنان را از ضروريات امر توسعه مي‌دانند. در جهان نانو تکنولوژی بشریت نیازمند به تفکر در نانوی وجود خود است که از کجا آمده است و آمدنش بهر چیست؟ و رجوعی به عالم ذر که نانوی وجود انسان، او را به خلقت و خالقش بر می‌گرداند و وظیفه انسان به عنوان خلیفه خدا در روی زمین و رسالت خلق توانمندی‌های بشر و استخدام علم و تکنولوژی در خدمت انسانیت انسان کامل برای رسیدن به جهانی خالی از ظلمات و رسیدن به نور الهی و حکومت جهانی انسان کامل به عنوان بقیه الله فی الارضین رهنمون می‌شود. 
لذابرهمه بانوان واجب است که با حجاب خود ،بشریت را به بازگشت به خویشتن خویش یادآور شوند و در این سیر تکامل از بودن به شدن، از کرامت انسان مدد می‌جوید «و لقد کرمنا بنی آدم» که انسان را به کرامت می‌خواند یادآور نوع بشریت فارغ از جنسیت است . لذا از مردان و زنان مسلمانان جهان و بالاخص بانوان فهیم و توانمند هموطن می‌خواهد که در عالم به تفکر بپردازند و خداوند را در تمامی لحظات شاهد و ناظر اعمال خویش بدانند و از غفلت بپرهیزند و برای رسیدن به کمال انسانی و دستیابی به معرفت الله که رضای خدا در آن است رجوع کنند و در این مسیر الگویی پاک نهاد برای جهانیان باشند.                                                          .                                                    

در پایان ما بانوان حوزه علمیه زینبیه شهرستان ایوان ضمن پاسداشت هفته حجاب وعفاف اعلام می کنیم که  با استعانت از خدای متعال و طلب امداد و کمک از نفس مسیحایی امام عصر (عج) و پیروی از رهنمودهای نائب بر حق ایشان امام خامنه ای (مد ظله العالی)تا آخرین دم حیات از  حریم حجاب وعفاف پاسداری کرده واجازه تعرض به آن به بد خواهان ودشمنان وبیگانگان نداده وبا برگزیدگان حجاب برترکه چادر است به حجاب ایرانی خود افتخار میکنیم.                                                       .

 

گزارش نشست سیره فاطمی در جمع بانوان و طلاب

با صلوات بر محمد و آل محمد)ص(؛ با احترام؛ خانم منصوری از برگزاری نشست فاطمی توسط مبلغین در روستاهای شهرستان ایوان خبر داد. سخنران این نشست خانم روان­بد، از مبلغین برجسته مدرسه علمیه زینبیه(س) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) به مناسبت دیگر اشاره داشت که بزرگ­ترین مناسبت انقلابی، به عنوان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) است.

وی بیان داشت: فاطمه یعنی بریده شده از آتش. رسول اکرم(ص) می­فرماید: دخترم را فاطمه نام نهادم؛ زیرا خداوند او را و هر که او را دوست دارد از آتش جهنم دور می­گرداند. ما اگر کسی را دوست داشته باشیم، هر آنچه را که به او منتسب می­شود دوست داریم.

وی گفت: الگوهای ماندگار حضرت زهرا(س) برای سایر ملل و اعصار چه می‌باشد و چه عواملی باعث جاودانگی این الگوها شده است؟ حضرت زهرا(س) برای همه اعصار و همه نسل­ها الگوها و آموزه‌های عبادی، اخلاقی، رفتاری، سیاسی و اجتماعی ارائه داده‌اند و علل جاودانگی آن حضرت جهان‌بینی خاص آن حضرت، داشتن اندیشه‌ای فراتر از زمان و مکان، پیوند با سرچشمه هستی، تبلور ارزش­های انسانی، داشتن تدبیر شگرف و عمیق جامعیت و کمال می‌باشد.

بدون تردید شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در همه اعصار و قرون گذشته الگوی بسیار مناسبی برای مردم خصوصاً نسل جوان بوده و هست.

برگزاری دوره تربیت مربی کودک

مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) ایوانغرب، بیان داشت: مهد كودك برای بچّه­ها عموما جذابیتی بیش از خانه و خانواده دارد و نیز نقشی بسیار اساسی و مهم در تربیت كودكان ایفا می­كند. تأثیرپذیری كودكان در مهد كودك به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است . 

ایشان همچنین ابراز داشت: اگر مربیان، افرادی آموزش دیده، كارآمد و متخصص در زمینه تربیت كودكان باشند، خواهند توانست به بهترین شكل ممكن كودكان را تربیت كنند.

خانم عابدی گفت: در سال­هاي اخير، موسسات با استقبال زياد مخاطب كودك و نوجوان مواجه شدند ولي به علت عدم وجود نيروهاي صاحب صلاحيت و كار آزموده، نيروهايي كه در اين زمينه آموزش­هاي لازم را نديده بودند مورد استفاده قرار گرفتند كه منجر به بروز مشكلاتي گرديد كه همين روند منجر به ادامه دوره­هاي تربيت معلم  مهد و پيش دبستاني شد.

وی همچنین افزود : در همین راستا اولین دوره تربیت مربی­گری کودک را همزمان با فصل زمستان با حضور 43 نفر از طلاب، اساتید و بانوان سطح شهرستان در این مرکز برگزار کرده است. اساتید دوره حجت­الاسلام والمسلمین فرمانی مشهور به عمو روحانی و حجت السلام موسی کاظم می­باشد که آموزش کارهای دستی با کاغذ، بادکنک، شعر، نمایش و … را در برنامه خود داشتند؛ دوره­هاي آموزش مربيان مهد و پیش دبستانی در قالب دو گروه آموزشي در مدت  سه روز از ساعت 8 تا 12 صبح و 14 تا 17 عصر انجام می­شود. ضمنا در پایان دوره، مدرک معتبر مربی­گری کودک به کلیه کسانی که با موفقیت دوره­ها را به پایان رسانده­اند، اعطاء می­شود.

 

 

 

جشن میلاد امام رضا (ع)

جشن میلاد امام رضا (ع)

مدرسه علمیه زینبیه(س) در تاریخ 12/5/96 به مناسبت میلاد امام رضا(علیه السلام) جشنی با حضور خانواده طلاب، اساتید و طلاب در مهدیه مدرسه برگزار نمود. در این مراسم، خانم جوزی ضمن تبریک این روز فرخنده گفت: با دقت در وقایع ایران اسلامی در سالیان متوالی می­توان به این نتیجه رسید که تمام پیروزی­های ما به پاس وجود نازنین امام رضا (علیه السلام) است که ما باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم و به وظایف خود در قبال این امام همام واقف باشیم؛ ایشان در ادامه ابراز داشت: ما به عنوان شیعه واقعی، باید با زندگی­ نامه و ویژگی­های امام رضا(علیه السلام) آشنا شده و ایشان را الگوی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم. وی همچنین بیان داشت: یکی از صفات مشهور امام رضا غریب الغربا بودن حضرت است که دلیل این صفت را چند مورد دانسته اند از جمله: دوری از خانواده­ شان، دوری از قبر پیامبر گرامی اسلام(ص)، کم بودن یاران امام در زمان خفقان و دور شدن شیعیان از ایشان، اینکه شیعیان امام جواد(ع) را به عنوان فرزند امام تکذیب کردند، تحمیل ولایت عهدی توسط مامون که امام به این مساله راضی نبودند.

در ادامه خانم صیدی از مداحان موفق شهرستان به مولودی ­خوانی و مدیحه­ سرایی پرداختند و مجلس را مسرت بخش­ تر نمودند. از دیگر برنامه­ های این مراسم، تماس مستقیم با حرم مطهر امام رضا(ع) بود که شرکت­ کنندگان با حضور قلب، به فیض معنوی رسیدند.

1 3 4